Vandringen

Vandringen

måndag 6 juli 2015

En enklare planering

Nu har jag bestämt rutten för årets vandring. Jag börjar i Ljungdalen går via Fältjägarna och Helags till Ramundberget. Lyxigast i år är att jag får skjuts till start- och slutplats så jag slipper krånglet med biljetter och tågtider.
Den här gången är det enkelhet i planeringen som gäller. Jag har köpt färdig frystorkad mat för första gången. I och med att fjällvandringen kommer lite plötsligt på, samt att jag numera har två barn, hinner jag inte torka någon egen mat, så det fick bli färdiga rätter från Adventure Foods. Bara att hälla hett vatten på. Jag behöver inte ens ta med något kök, bara en termos med varmt vatten. Frukost får bli min supergröt eller hemgjord müsli.
Nu ska jag bara handla lite knäckebröd och pålägg, choklad och ölkorv och några andra godsaker, sen är jag klar med maten.

Jag har också rationaliserat bort några grejer ur packningen för att få ner vikten. Jag känner mig skapligt återställd efter operationen, men vill inte utmana ödet. Myggnätet, diskmedel, alkogel, kniv och några andra småsaker får stanna hemma. Om det ser ut att bli fint väder tänker jag också lämna regnbyxorna hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar