Vandringen

Vandringen

torsdag 19 juni 2014

Årets första vandring

Igår tog vi en korttur på fjället med Ellen på ryggen. Det blåste och småregnade, så redan när vi började gå tänkte vi att det inte var vårt bästa beslut. Men barnet trivdes bra i sin varma overall i stolen på ryggen och jag fick äntligen känna fjällmark under fötterna.
Vi startade vid Walles fjällhotell i Bruksvallarna och vandrade mot Ösjöstugan, en tur vi både gått och skidat till förut.
Efter ett par kilometer friskade vinden i och det kändes riktigt kallt. Vi lade ut vårt sittunderlag i (skapligt) lä och jag fixade maten medan Martin försökte övertala barnet att inte krypa bort bland fjällbjörkarna.
Maten bestod av frystorkad pasta Carbonara, men den var inte särskilt imponerande. Jag skulle nog blivit mer nöjd och mätt på bara pasta med ostsås (den på pulver tycker jag är supergod). Men nu vet jag det.
Vägen hem gick fort och inom kort var vi hemma i stugvärmen vid brasan och åt varsin efterrätts-våffla.


Blåsig dag på skönt sviktande bro


Hur var det nu..?


Äntligen puttrar grytan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar