Vandringen

Vandringen

fredag 22 maj 2015

Solovandring i Jämtlandstriangeln - del 2

Dagen efter bjöd på strålande sol och jag packade lätt och gick mot Norge. Det är en av de finaste vandringsdagarna jag varit med om. Varma vindar, massor av vackra renar, en smal stig som bitvis försvann helt när vägen blev till klippor och sten. 

Omtänksamma spänger och gott om renar. En bra vandringsdag!

Hjortronen tittar fram. Inte riktigt mogna än. 


När lilla raststugan dök upp stod där en ren och väntade på mig och allt kändes magiskt. Jag lämnade ryggsäcken i stugan och gick fri ner till forsen och över bron till Norge. Skorna tog jag av och badade 
fötterna i det kalla vattnet och gick sen barfota upp till stugan.  

Ser ni renen som står och väntar på mig?

Här skulle jag kunna stanna. 

Där hade det samlats lite folk, så jag satte mig en bit bort med min mat för att behålla den fridfulla känslan jag hade. Men maten smakade inte bra och jag mådde verkligen illa. Jag tvingade i mig maten och gick sen långsamt tillbaka mot Blåhammaren. Stannade och fikade, blev nästan påsprungen av en ren. Magisk vandring.


Hej, Norge!


Fötterna får andas och tårna viftas på. 

Lilla trappan däruppe, vem har byggt dig?




På kvällen hade jag gemensamhetsköket för mig själv och tvingade i mig löksoppan som inte var särskilt god. Vad hade hänt med aptiten?



Gott om sällskap, men mer ren än folk. 



"Kan du ta en bild på mig? Ja, jag har inga byxor på mig, men ta ändå."


Lite ensamt i gemensamhetsköket.



Fullt hus.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har! Jag har läst nästan varenda inlägg till 2012 och ska nog fortsätta bakåt. Fällvandrar själv nån gång om året och det här är finfin inspiration. Om några veckor ska jag och min karl gå fem dagar i Vålådalen, nästa år förhoppningsvis Kungsleden vid Abisko och Kebnekajse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir av din kommentar! Tack!
      God tur i sommar! =)

      Radera