Vandringen

Vandringen

tisdag 2 juni 2015

Solovandring i Jämtlandstriangeln - del 4

Dag fyra sken solen igen och jag köpte frukost och lunchpaket att ta med. Smörgåsar med leverpastej och gurka, varm choklad, kexchoklad, jägarsnus och frukt. Jag lämnade maten jag hade kvar till någon annan och gav mig iväg.  


All utsikt blir bättre med lite sol!

Lite lättare har den allt blivit.

Hej då, Sylarna!



Jag skulle med bussen från Storulvån på kvällen och försökte gå så långsamt som möjligt för att slippa vänta så länge på stationen. Mackorna smakade bra och vädret var helt underbart.


Halvvägs fick jag se raststugan med ett nybygge som inte fanns där förra gången jag gick sträckan. Det såg ut som ett litet kyrktorn på håll, men visade sig vara en wifi-hotspot som slås igång med en stor röd knapp och drivs med solenergi. Gillar den verkligen även om det känns rätt konstigt med internet mitt på fjället.





Snart framme. En skolklass passar på att doppa fötterna.


Jag närmar mig Storulvån. Känner ni igen er?


Kom fram till Storulvån rätt tidigt, det är ju ändå bara 16 kilometer. Så underbart med en dusch och rena fräscha kläder som jag lämnat i ett förvaringsskåp på stationen innan jag gav mig iväg. När restaurangen öppnade beställde jag en hamburgare med pommes och satt sen i solen och läste tills det var dags att vinka ajö till fjällen och åka hem. 

Gick förbi stugan jag och min vän Tina sov i på vår allra första fjällvandring.

Wolverine-tröjan i bomull och lunch i solen. Lyx!

Fick hela sovkupén för mig själv vilket kändes osannolikt lyxigt. Fikade mackor, kokt ägg och te innan jag somnade.
Så skönt att komma hem till min partner och min ettåring. De fick kramar som aldrig förr.


Detsamma, Duved!

Undrar ni varför jag mådde illa, eller har ni listat ut det? Jag var gravid, såklart! Den lilla bebisen är nu nio veckor gammal.

2 kommentarer:

  1. Grymt! Jag tror att jag ska försöka mig på en ensamvandring i sommar och efter att ha läst om din vandring från i somras är jag ännu mer peppad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Klart du ska solovandra!
      God tur!

      Radera