Vandringen

Vandringen

lördag 8 juni 2013

Skotersafari i påskas

När en är i fjällen på vintern ska en åka skoter. Så också vi.
M hade, efter mycket kämpande, fått igång sin gamla två-taktare. Jag fick lov att hyra en skoter.
Det var första gången jag körde skoter och det var inte fullt så lätt som jag trodde att det skulle vara.
Gasreglaget var så känsligt att skotern skuttade fram de första kilometrarna. Därefter trodde jag att jag skulle studsa av och att bebisen inte skulle trivas i magen när jag körde på den guppiga leden. Jag körde alltså ganska långsamt och höll ett krampaktigt tag om handtagen (vilket gav den värsta hand-träningsvärk jag någonsin haft).
Kul var det i alla fall. Tio mil blev det. Jag gillade bäst att åka över Funäsdals-sjön. Där var det plan, fin led utan gupp och det gick att gasa på en del.

Men nästa år, när jag är starkare och inte gravid, så kommer jag att köra fort som fan!

Gruppen tar en paus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar