Vandringen

Vandringen

torsdag 1 augusti 2013

Min favoritpryl

Det är så roligt att hitta nya, praktiska prylar som underlättar vandringen. Jag kan ägna timmar åt att surfa på nätet efter prylar eller strosa runt på Naturkompaniet, Addnature och Playground och spana efter grejer.

Mycket prylar - men inte för mycket!


Det är en utmaning i sig att inte skaffa för mycket saker. Alltid måste jag ställa frågan: Behöver jag det här?

Förutom vissa kläder är min absoluta favoritpryl är mitt myggnät som går att dra över huvudet. Det har räddat många vandringsdagar från att bli en ren plåga.
Det kostar runt hundralappen från Sea to Summit.


Vad har du för favoritpryl under vandringen?

6 kommentarer:

  1. Mitt Eta Solo gaskök ,snabb smidig att koka vatten kaffe med tillhörande kaffepress
    Väldigt smidigt jämfört med Trangia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyxigt med kaffepress! Den måste jag kolla in!

      Radera
  2. Har en annan fråga ang Energikakorna du gjort, kan du lägga ut receptet? Tack för en fin o intressant blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar bloggen! =)
      Receptet på energikakorna kommer inom kort.

      Radera
  3. Myggnätet du trär över huvudet, är det ett knottsäkert myggnät, framgår inte på summits hemsida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oklart! Jag har inte besvärats av knott när jag haft det på mig. Ska undersöka saken och återkommer.

      Radera