Vandringen

Vandringen

tisdag 10 juli 2012

Min nya kudde - eller?

Nu har jag snålat och köpt en vattentät sea-to-summit-påse (8 liter, 149 kronor) att ha som kudde. Tanken är att jag ska fylla den med mina kläder och låta lite luft vara kvar i den. Tyvärr är den väldigt hal och det kan nog vara svårt att få den att ligga still under natten. Men jag ska sova i tält en natt denna vecka och då kan jag prova hur det känns. Funkar det inte alls få jag bita i det sura äpplet och köpa en svindyr uppblåsbar kudde (mellan 300 - 500 kronor).



Fördelen med den här påsen är att den har en funktion även när jag inte sover på den och det gillar jag.
Dessutom väger den ynka 30 gram (jämfört med en tung kudde på 85 gram). Börjar jag bli petig med grammen? Kanske...





2 kommentarer:

  1. Har använt det ett bra tag, funkar kanon! Använder dock denna billigare varianten som är något strävare. http://www.fieldandtrek.com/karrimor-dry-bag-784313

    SvaraRadera
  2. Det var ju skönt att höra att det fungerar! =)

    SvaraRadera